کوتون ، یکی از تولیدکنندگان پیشرو در صنعت مد و لباس دارای بیش از 8,500 کارمند و 290 مرکز خرید پوشاک برند کوتون در ترکیه و 190 فروشگاه در 28 کشور دنیا ، به یکی از برندهای پوشاک پیشرو در عرصه مد تبدیل شده است . به گونه ای که گولدن ییلماز ، پایه گذار برند Koton می گوید : ” همیشه می خواستیم کوتون یک برند جهانی باشد ؛ هنوز هم راه طولانی پیش رو داریم . ” از حق نگذریم این برند ، طراحی های بی نظیری دارد و همین مسئله باعث شده تا آنها مجبور شوند به دلیل تقاضای زیاد ، دیزاین هایشان را دوباره و دوباره تولید کنند .
اهداف و آرمان های کوتون
با وجود 480 مرکز خرید پوشاک از برند کوتون در سراسر دنیا در مدت زمان کم برای دستیابی به این عدد ، هدف این مجموعه را بازگو می کند که قصد دارند سریع ترین برند مد با غنی ترین و محبوب ترین کلکسیون ها در 5 قاره تا سال 2023 بشوند . سیاست های اصلی کوتون خلاقیت ، نوآوری ، مشتری مداری و استفاده از تکنولوژی به همراه دیزاین های معتبر و ارائه آنها در مکان های مناسب و قیمت های جذاب ، فروش خود را بیش از پیش افزایش دهند . جالب است بدانید Koton با تیم طراحی و دیزاین خود که شامل بیش از 220 نفر کارشناس باتجربه و بیش از 10.000 کارمند هر ساله حدود 30.000 مدل جدید را در 50 کالکشن طراحی و تولید می کنند .
اهداف کوتون به اینجا ختم نمی شوند ؛ چراکه ییلماز می گوید قصد دارند پیشرفت های بیشتری نیز داشته باشند . تولید عطر و ادکلن ، ناخن ، محصولات مراقبت از بدن و انواع لوازم آرایشی را نیز به خطوط تولید خود اضافه خواهند کرد .
هدف ، لازمه پیشرفت Koton
به نظر نگارنده کوتون یکی از خلاق ترین برندهاست که مدل لباس های مختلف آن چه زنانه ، مردانه و بچگانه در طراحی خود ، هدف خاصی را دنبال می کند و هر فصل این روند را بهبود می بخشد . در جشنواره MAPIC 2008 که یکی از مهم ترین پلتفرم های خرده فروشی در جهان شناخته شده است ، با حضور 2.340 شرکت خرده فروشی و بیش از 10.000 بازدیدکننده که از 71 کشور دنیا در این مراسم حضور داشتند ؛ کوتون Koton برنده جایزه عالی ” Retail Success Story ” شد .
نقاط قوت کوتون :
- خلاقیت و نوآوری
- مشتری مدار و تکنولوژی گرا
- طراحی فصلی ( ترکیب روند هر فصل با طراحی منحصر بفرد )
- محصولات نامحدود و فراوانی طراحی
نیم نگاهی به تاریخچه کوتون
اگر بخواهیم به تاریخچه کوتون نیم نگاهی داشته باشیم ، در می یابیم این برند توسط یک زن ( گولدن ییلماز ) و شوهر ( ییلماز ییلماز ) در سال 1988 در استانبول تاسیس شد . آنها در ابتدا یک فروشگاه کوچک داشتند و به دلیل علاقه بسیار زیادی که به فروشگاه و این حرفه داشتند ، در سال 1995 تولید خود را شروع کردند و دقیقاً یک سال پس از آن اولین فروشگاه خارج از کشور خود را در مونیخ آلمان باز کردند . جالب است بدانید کوتون در سال 2016 در سن ژرمن پاریس یک مغازه 1800 متر مربعی بسیار باشکوه راه اندازی کرد تا ثابت کند Koton یک برند جهانی در دنیای مُد است .
جوایز برند کوتون Koton
- جایزه موفقیت در خرده فروشی MAPIC 2008
- برنده جایزه کنگره خرده فروشی جهانی اسپانیا 2009
- برنده جایزه ” Woman Enterpreneur of the Year ” در سال 2009
- برنده جایزه محبوب ترین برند زنان در سال 2012
- شورای مراکز خرید – برنده جایزه برند محبوب و مورد علاقه 2013
- برنده جایزه محبوب ترین نام تجاری در نظرسنجی انجمن سرمایه گذاران Mall Investors در سال 2016
مطالب مرتبط :